Ο «τσαντάκιας» της ρεκλάμας επανέρχεται...

Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ για την αλλαγή του επαγγέλματος του διαφημιστή στην Ελλάδα μέσα στο πέρασμα των χρόνων. 
 
Γράφει ο ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΗΛ

Στην προϊστορική εποχή της ελληνικής διαφήμισης η πλειονότητα όλων όσων είχαν τη ρεκλάμα ως επάγγελμα ονομάζονταν «τσαντάκηδες» διαφημιστές. Φυσικά δεν πρέπει να τους μπερδεύουμε με τους σύγχρονους διαφημιστές, που μαζί με τους μικροπωλητές απαγορεύεται η είσοδός τους στις πολυκατοικίες!

Τα χρόνια πέρασαν, το επάγγελμα άλλαξε. «Φωτισμένα» μυαλά όπως του Χρυσόστομου Παπαδόπουλου, του Φιλήμονα Παπαπολύζου, του Γιώργου Θεοφιλόπουλου, του Κώστα Χοχλακίδη πίστεψαν ότι το νέο στη διαφήμιση, το καινούργιο θα έρθει από τους νέους ανθρώπους. Και επένδυσαν σ’ αυτό. Ρισκάροντας και καινοτομώντας κατάφεραν να ανοίξουν καινούργιους ορίζοντες για νέους ανθρώπους αλλά και για το νέο ελπιδοφόρο χώρο της διαφήμισης.



Σε λιγότερο από δύο δεκαετίες το επάγγελμα διαφημιστής απέκτησε κύρος και λάμψη και οι υπηρετούντες δόξα και χρήμα. Ο χώρος της διαφήμισης απορρόφησε ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, που πραγματικά «μεγαλούργησε» δημιουργικά για πολλά χρόνια.

Τώρα που τελείωσε η εποχή της αφθονίας, των παχιών αγελάδων, η προσαρμογή στην παλιά στρατηγική του τσαντάκια της ρεκλάμας είναι μονόδρομος για πολλούς. Φυσικά και για όσους την ξέρουν.

Για αρκετά χρόνια ακόμη η δημιουργική ενέργεια και το ταλέντο των νέων ανθρώπων δεν θα βρίσκει κανάλι εξόδου στη διαφήμιση. Η εποχή που διανύουμε είναι μεταβατική. Οι διαφημιστές του σήμερα διαχειρίζονται την κρίση στον κλάδο αλλά δεν θα είναι αυτοί που θα ανοίξουν τα νέα μονοπάτια, τους νέους δρόμους στη νέα μορφή που θα πάρει η διαφήμιση.


adbusiness - Τεύχος 840
 
 
klik advertising.gr