Νέοι καιροί, νέα ήθη για το marketing

Σε μια εποχή που συντελούνται αλλαγές σε κάθε κομμάτι της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας, το marketing και η επικοινωνία δεν μπορούσαν να εξαιρεθούν.
Σήμερα οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε κάθε κομμάτι της ανθρώπινης ζωής και δραστηριότητας είναι χωρίς αμφιβολία μεγάλες, ειδικά συγκριτικά με τα όσα συνέβαιναν παλιότερα. Από τη συγκεκριμένη περίσταση δεν θα μπορούσε να εξαιρεθεί ο χώρος του marketing και της επικοινωνίας.


Το παρελθόν…

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν υπήρχαν και εφαρμόζονταν παντού 3 βασικοί κανόνες στην επικοινωνία και το marketing οι οποίοι περιεκτικά περιγράφονται πιο κάτω:

•    Βήμα 1ο. Βασικό βήμα για μία ολοκληρωμένη και αξιόπιστη στρατηγική marketing είναι η δημιουργία ενός καινοτόμου προϊόντος το οποίο θα έχει απήχηση σε μία μεγάλη μάζα καταναλωτών.
•    Βήμα 2ο. Η εύρεση ενός μεγάλου σε εύρος αγοραστικού κοινού στο οποίο το προϊόν θα έχει μεγάλη απήχηση.
•    Βήμα 3ο. Η δημιουργία ενός απόλυτα ξεχωριστού αλλά και αναγνωρίσιμου brand name το οποίο θα έχει διαχρονικά απήχηση στον καταναλωτή.

Παρά το γεγονός πως το παραπάνω τρίπτυχο απέδωσε σημαντικά αποτελέσματα και δημιούργησε κάποια brand «μύθους» στη σημερινή εποχή όλα τα παραπάνω δεν λειτουργούν παρά τα όσα μπορεί να ισχυριστεί κάποιος… και αυτό γιατί:

1.    Σήμερα η εξάπλωση του διαδικτύου αλλά και η εμφάνιση των social media έχει κατηγοριοποιήσει τους καταναλωτές σε ακόμη πιο μικρές ομάδες, οι οποίες έχουν κάθε μία τα δικά της μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά κυρίως τις δικές της απαιτήσεις.
2.    Το μήνυμα πλέον δεν έχει απολύτως καμία απήχηση εάν είναι μαζικό. Το μήνυμα σήμερα θα πρέπει να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στις ατομικές ανάγκες του καταναλωτή.
3.    Η απήχηση των brand αλλά και ο κατακλυσμός δεκαετίες τώρα των καταναλωτών από τα μηνύματα και τα διαφημιστικά των εταιρειών έχει υπάρξει τόσο μεγάλος και τόσο έντονος που ο σύγχρονος καταναλωτής φανερά «μπουχτισμένος» από ανάλογες πρακτικές απλά επιλέγει να μη δίνει καμία σημασία.
Με απλά «λόγια» ότι πριν από λίγα χρόνια αποτελούσε θεμελίωση λίθο και αξίωμα για το marketing απλά σήμερα θεωρείται παρωχημένο και ΔΕΝ δουλεύει!!!

Τα νέα ήθη…

Σήμερα αποδεικνύεται πως το παρακάτω τρίπτυχο έχει απήχηση και εφαρμογή:
•    Βήμα 1ο. Δημιουργήστε ένα προϊόν το οποίο απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένες ανάγκες πολύ συγκεκριμένων καταναλωτών.
•    Βήμα 2ο. Δημιουργήστε ένα πολύ στοχευμένο μήνυμα το οποίο θα έχει σαν στόχο να μετατρέψει τους καταναλωτές σε θιασώτες και όχι απλά αγοραστές του προϊόντος σας.
•    Βήμα 3ο. Αφήστε τους «θιασώτες» του προϊόντος σας να καθορίσουν το μέλλον στις πρακτικές που θα ακολουθήσετε για την ανάπτυξή του.

Με μία πιο προσεκτική ματιά μπορεί κάποιος εύκολα να αντιληφθεί πως τα στοιχεία που έχουν σήμερα σημασία στο χώρο της επικοινωνίας, πριν από μερικά χρόνια θα αποτελούσαν το σύνολο των πραγμάτων που κάθε εταιρεία θα ήθελε να αποφύγει. Σήμερα όμως μία τέτοια «αποφυγή» είναι βέβαιο πως θα κοστίσει και μάλιστα ακριβά…
 
 
klik advertising.gr