Τα 3 κλειδιά της ανάπτυξης

Η CEO της Yahoo, Marissa Mayer, παραχώρησε μία πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη, στα πλαίσια του ετήσιου οικονομικού forum στο Davos.
Η Marissa Mayer είναι ένα από τα νεότερα στελέχη που συμμετέχουν στο ετήσιο οικονομικό φόρουμ του Davos στην Ελβετία, η οποία σε ηλικία μόλις 37 ετών ανέλαβε τις τύχες της Yahoo μόλις της περσινή χρονιά. Σύμφωνα με την κυρία Mayer τα συστατικά της επιτυχίας και της ανάπτυξης συνοψίζονται σε τρείς άξονες.
Αναλυτικά τα όσα δήλωσε:


Η εταιρική κουλτούρα σε πρώτο πλάνο

"Αποτελεί πάγια αντίληψή μου, πως οι ισχυρές εταιρείες παγκοσμίως διαθέτουν και ισχυρή εταιρική κουλτούρα. Είναι σαφές πως κάθε εταιρεία διαθέτει μία τελείως ξεχωριστή δική της, κουλτούρα ανάλογα με την ιστορία, τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται και τους ανθρώπους της. Στον κανόνα αυτό είναι σαφές πως η yahoo, δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Από τις πρώτες μου κινήσεις μόλις ανέλαβα τα καθήκοντα μου την περασμένη χρονιά ήταν το να προσπαθήσω να αξιοποιήσω τους ανθρώπους που αποτελούν τους ζωντανούς φορείς της εταιρικής κουλτούρας. Είναι επίσης σαφές πως ειδικά οι εταιρείες τεχνολογίας είμαστε καταδικασμένες να ζούμε και να πεθαίνουμε επενδύοντας και πιστεύοντας στον παράγοντα ταλέντο."  Η κα. Mayer τόνισε επίσης, πως ο παράγοντας ταλέντο δεν είναι κάτι το απόλυτα μετρήσιμο και ούτε μπορεί να αποτυπωθεί σαν ήττα για μία εταιρεία η μετακίνηση ενός ταλαντούχου στελέχους σε κάποιον ανταγωνιστή.

Ο σχεδιασμός έχει νόημα μόνο εάν διαθέτει ευρύτητα

Η κα. Mayer τόνισε στη συνέχεια πως ο σχεδιασμός σε συνδυασμό με τη χρηστικότητα μπορούν να προσφέρουν αποτελέσματα εξαιρετικού επιπέδου ειδικά στο κομμάτι της τεχνολογίας. Η CEO της Yahoo, δεν δίστασε μάλιστα να φέρει σαν παράδειγμα ιδανικής εφαρμογής του συγκεκριμένου δίπολου (σχεδιασμός και τεχνολογία αιχμής) την Apple, η οποία σύμφωνα με τη κα. Mayer, έχει καταφέρει να παρασύρει προς την κατεύθυνση της δημιουργικότητας και το μεγαλύτερο κομμάτι της παγκόσμιας αγοράς. Η κα. Mayer δεν δίστασε παράλληλα να δηλώσει πως το design δεν διαδραμάτιζε καθοριστικό ρόλο στις επιλογές εταιρειών και καταναλωτών πριν την εμφάνιση των προϊόντων της Apple. Σήμερα όμως μερικά χρόνια μετά όποιος δεν κατανόησε τη νέα τάση βρίσκεται ήδη σε κρίσιμο σημείο επιχειρηματικά.

Η καινοτομία απαιτεί ακριβέστατη κατανομή πόρων

Αν σκεφτούμε ποιο είναι το αντίθετο της καινοτομίας θα διαπιστώσουμε πως οι  άνθρωποι συνήθως απαντούν πως είναι η στασιμότητα, δήλωσε η κα. Mayer. Αλλά υπάρχει μια άλλη σχολή σκέψης που διατείνεται πως το αντίθετο της καινοτομίας είναι στην πραγματικότητα η εκτέλεση- η εφαρμογή μίας στρατηγικής.  Για μία εταιρεία, για την οποία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της δομής της, η πραγματοποίηση του σχεδιασμού και η αποτελεσματικότητα μακροοικονομικά, είναι πραγματικά εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα η καινοτομία.  Κλείνοντας η κα. Mayer τόνισε πως στη Yahoo, υπάρχει η φιλοσοφία της επιλογής. Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας πολύ μεγάλου όγκου πραγμάτων αλλά παράλληλα και η δυνατότητα παραγωγής μικρότερου όγκου υπηρεσιών και προϊόντων με πολύ μεγαλύτερες δόσεις καινοτομίας. Το στοίχημα, όπως δήλωσε η ίδια για τη Yahoo, είναι η ισορροπία ανάμεσα στο πολύ και το καινοτόμο.

kli kadvertidsing.gr