Διαφήμιση: Πεταμένα χρήματα;

Ο Θανάσης Παπαμιχαήλ γράφει για την επικοινωνία, που θεωρείται... πολυτέλεια σήμερα από πολλές επιχειρήσεις!
Η κρίση στην αγορά της επικοινωνίας ήρθε και θα μείνει για πολύ καιρό. Αδιάψευστος μάρτυρας οι λεγόμενες μεγάλες brandes, με ταυτότητα την ποιότητα στην κορυφή της επικοινωνίας τους, να το έχουν «στρέψει» σε κάθε είδους προσφορές και κουπόνια. Φτάσανε σε σημείο να ενδιαφέρονται και για την υγεία μας, με το μελοδραματικό σποτ απορρυπαντικού που θα μας προστατεύσει από το άγχος των τιμών! Ακόμη και συμμετοχή σε κοινωνική μέριμνα είδαμε από πολυεθνική εταιρεία φτιάχνοντας σχολικές αυλές!

Όσο η λιτότητα συνεχίζεται και το πρόβλημα της επιβίωσης των επιχειρήσεων επιδεινώνεται, η κάθε είδους επικοινωνία θεωρείται από πολλούς πολυτέλεια. Χαμένα, πεταμένα χρήματα. Φυσικά και θα πρέπει να πέσει «ψαλίδι» στα σπάταλα τηλεοπτικά σποτ και στον κατακερματισμό του κονδυλίου σε Μέσα με ελάχιστη αποτελεσματικότητα. Άλλο αυτό κι άλλο η παντελής αποχή από τη διαφήμιση.

Τόνοι ακαδημαϊκής και συγγραφικής μελάνης από ειδικούς του κλάδου έχουν χρησιμοποιηθεί για τη σωστή συνταγή του λεγόμενου top of mind των μαρκών κατά τη διάρκεια των περιόδων κρίσης στους δυνητικούς πελάτες σε συνδυασμό με το κόστος στόχευσης. Όμως, όπως η αγορά αλλάζει και προσφέρει νέα προϊόντα με χαμηλές τιμές, τα Μέσα έχουν ήδη αναθεωρήσει τις τιμές τους και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να συνεχίσουν να επικοινωνούν τα προϊόντα τους. Διαφορετικά, ούτε νέους πελάτες θα προσελκύσουν και θα κινδυνεύσουν οι μέχρι τώρα πελάτες τους να χαθούν.

Με δεδομένο ότι η κρίση δεν θα τελειώσει με όποιες ακόμη δόσεις δανείου κι αν πάρουμε, το μέλλον του κλάδου της επικοινωνίας παραμένει σκοτεινό και αβέβαιο και όσοι εργάζονται σ’ αυτό βλέπουν το μέλλον απρόβλεπτο και δυσοίωνο. klik advertising