Αυτοκριτική, ανησυχία, ρεαλισμός, συναίνεση, αλλά και αποφασιστικότητα είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά που ο κλάδος της διαφημιστικής αγοράς βιώνει πλέον στην καθημερινότητά του. Ο Πρόεδρος της ΕΔΕΕ, Δημήτρης Γ. Μαύρος μιλώντας για όλους και για όλα, δίνει το στίγμα της επόμενης ημέρας, το οποίο χαρακτηρίζουν οι μεγάλες προκλήσεις...
Ο ευρύτερος κλάδος της Επικοινωνίας βιώνει εδώ και αρκετούς μήνες μια έντονη περίοδο διεργασιών με απώτερο στόχο να εξαλείψει λανθασμένες νοοτροπίες και ανορθόδοξες διαδικασίες, η ύπαρξη των οποίων τα προηγούμενα χρόνια ενέτειναν τα προβλήματα, τα οποία σήμερα ανέδειξε με βίαιο τρόπο η κρίση. Ο Δημήτρης Γ. Μαύρος μιλώντας αποκλειστικά στο Marketing Week, μιλάει για τις επόμενες κινήσεις της ΕΔΕΕ, που θα έχουν ως στόχο την ανάδειξη των προβλημάτων της διαφημιστικής αγοράς και την εξεύρεση λύσεων, από κοινού με τα άλλα μέρη του επικοινωνιακού τριγώνου.
Στη συνέντευξη που ακολουθεί καυτηριάζει τις επιθέσεις που δέχεται ο κλάδος από συγκεκριμένα κέντρα, μιλάει για τα τεκταινόμενα στο Alter και τους κινδύνους που κρύβουν, παρουσιάζει τις πρωτοβουλίες που βρίσκονται στα σκαριά, αναφέρει τις τελευταίες εξελίξεις στους διαγωνισμούς του δημοσίου, ενώ δεν παραλείπει να καταθέσει την άποψή του για τα Ermis Awards.
Marketing Week: Τους τελευταίους μήνες κ. Μαύρε γινόμαστε μάρτυρες επιθέσεων προς τον διαφημιστικό κλάδο, οι οποίες έχουν προκαλέσει την παρέμβαση της ΕΔΕΕ. Οι επιθέσεις αυτές μιλούν για έναν στρεβλό τρόπο λειτουργίας της διαφημιστικής αγοράς, ο οποίος προάγει, κατά την άποψη των φορέων αυτών, την αδιαφάνεια. Η Ένωσή σας προσπαθεί με ανακοινώσεις και στοχευμένες επαφές να διευκρινίσει κάποια πράγματα και να θέσει τις πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος. Το ερώτημα είναι, από εδώ και πέρα, τι κινήσεις σκέφτεται να κάνει ώστε να θωρακίσει τον κλάδο έναντι των επιθέσεων αυτών, σε μια περίοδο που ο τελευταίος έχει τα δικά του, πολύ σοβαρά προβλήματα.
Δημήτρης Γ. Μαύρος: Σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, σε μια υγιή οικονομία, αλλά και σε ένα διαφορετικό timing από αυτό που ζούμε σήμερα, θα αρκούσε να κάναμε τα αυτονόητα.
Από την άλλη, εάν βρισκόμασταν σε άλλη χώρα και σε άλλο timing δεν θα γίνονταν αυτές οι επιθέσεις. Εδώ και ένα περίπου χρόνο και στο πλαίσιο της προετοιμασίας μας για το μεγάλο συνέδριο της Επικοινωνίας που έγινε τον Μάρτιο, όλα αυτά τα θέματα για τα οποία σήμερα βάλλεται ο κλάδος τα είχαμε «ανοίξει» και τα θέσαμε στο τραπέζι του διαλόγου με τους διαφημιζόμενους και τα κανάλια, σε θεσμικό επίπεδο, με τη συνεργασία του ΣΔΕ, αλλά και της ΕΙΤΗΣΕΕ.
Οι εταίροι μας έδειξαν να κατανοούν τις θέσεις και τους προβληματισμούς μας, κάτι που δεν ήταν καθόλου εύκολο, όχι μόνο λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, αλλά και λόγω της συσσωρευμένης καχυποψίας των τελευταίων χρόνων. Ωστόσο, τα τελευταία 4-5 χρόνια όλες οι πλευρές έχουν πεισθεί ότι η αγορά λειτουργεί με ανταγωνιστικούς όρους, κάθετης διαφάνειας.
Παράλληλα, οι εταίροι μας δέχονται ότι αυτήν τη στιγμή οι διαφημιστικές εταιρείες αμείβονται με πολύ χαμηλά ποσοστά και ότι εάν δεν υπήρχε η επιβράβευση του 9,9% που προβλέπει ο νόμος Βενιζέλου, πολύ απλά δεν θα ήταν βιώσιμες. Η αποδοχή του προβλήματος είναι ένα σοβαρό και καθοριστικό βήμα συνεννόησης, καθώς κρίνεται απαραίτητο να μιλάμε όλοι την ίδια γλώσσα. Βέβαια υπάρχουν ακόμα διαφορές.
Όπως η άποψη των διαφημιζόμενων ότι οι διαφημιστικές εταιρείες πρέπει να αμείβονται από τους πελάτες τους και μόνο, δηλαδή από τους ίδιους. Τα Μέσα όμως δεν έχουν την ίδια γνώμη, καθώς εκτιμούν ότι οι διαφημιστικές εταιρείες κάνουν μια σοβαρή δουλειά γι’ αυτά και πρέπει να μπορούν να τις επιβραβεύουν μέχρι όπου ορίζει ο νόμος. klik marketingweek