Νέα δύναμη στη διαφήμιση δίνει η augmented reality

Η augmented reality ( «ενισχυμένη ή επαυξημένη πραγματικότητα») κερδίζει συνεχώς έδαφος στο χώρο της διαφήμισης υπό τη βοήθεια…αγγέλων.
Στη Lynx (η βρετανική «εκδοχή» της Axe), δεν μπορούν παρά να είναι απόλυτα ευχαριστημένοι από τις επιδόσεις του τελευταίου τους αποσμητικού στην αγορά (Lynx Excite). Ελάχιστους μήνες μετά το λανσάρισμά του στην αγορά, βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού- σε μεγάλο βαθμό χάρη σε μία πρωτοποριακή διαφημιστική εκστρατεία, στην «εμπροσθοφυλακή» της οποίας βρίσκεται η εντυπωσιακή Kelly Brook, που αναπαριστά έναν…πληθωρικό έκπτωτο άγγελο...

Ένα από τα «highlights» της εκστρατείας ήταν η «ενέδρα αγγέλων» (Angel Ambush) στο σταθμό Victoria του Λονδίνου: οι περαστικοί από ένα συγκεκριμένο σημείο αντίκριζαν τους εαυτούς τους σε μία τεράστια οθόνη δίπλα στον πίνακα ανακοινώσεων, υπό τη συντροφιά ενός…θηλυκού αγγέλου, που έπεφτε από τα ουράνια και δείχνει να αλληλεπιδρά μαζί τους.
Πρόκειται για ένα εγχείρημα που αξιοποιεί τις δυνατότητες της augmented reality. «Δεν ξέραμε αν θα 'λειτουργούσε', από τεχνικής πλευράς ή από πλευράς ανταπόκρισης του κοινού» είπε η Μπέκα Σόγιερ της Mindshare, της διαφημιστικής εταιρείας που έστησε το όλο event. «Απλά θεωρήσαμε ότι θα ήταν φανταστικό να φαινόταν να εμφανίζεται ένας άγγελος στην πραγματικότητα. Η augmented reality ουσιαστικά δημιουργεί μία εμπειρία φαντασίας, με την οποία οι άνθρωποι μπορούν να αλληλεπιδράσουν». Και επρόκειτο για μία σχετικά απλή εφαρμογή σε σχέση με τις δυνατότητες που υπάρχουν. Κάποιοι ειδικοί του χώρου σχολίασαν πως δεν επρόκειτο καν για augmented reality, απλά για ένα «στρώμα» βίντεο, το οποίο βρισκόταν υπό τον έλεγχο ενός ανθρώπου χειριστή και όχι για ένα ανεξάρτητο τρισδιάστατο αντικείμενο.
Η κύρια δύναμη της augmented reality για τη διαφήμιση, κατά τον Μάιλς Πέιτον, της εταιρείας τεχνολογίας Total Immersion, έγκειται στην ικανότητά της να επιτρέπει στους καταναλωτές να «αγγίζουν» και να αλληλεπιδρούν εικονικά με ακριβή τρισδιάστατα μοντέλα πραγματικών προϊόντων.
«Γνωρίζουμε ότι όσο περισσότερο αγγίζει κάποιος ένα προϊόν, τόσο πιο πιθανό είναι να το αγοράσει. Οπότε, προσφέροντας ένα εικονικό προϊόν, μπορούμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις» λέει σχετικά, συμπληρώνοντας πως «η augmented reality από 'αξιοθέατο' θα γίνει μόδα, τάση».
Η Total Immersion ειδικεύεται σε «web mashups» : ένας χρήστης βλέπει μία εικόνα του μαζί με ένα τρισδιάστατο αντικείμενο που μπορεί να ελέγξει. Η εν λόγω τεχνολογία υπάρχει εδώ και λίγο καιρό, με αναλυτές της Gartner να προβλέπουν το 2008 ότι θα αποτελέσει μία από τις πλέον πρωτοποριακές τεχνολογίες που θα χρησιμοποιούνται ευρέως ως το 2012. Ακόμα και αν το εν λόγω έτος βρίσκεται κοντά και η «ενισχυμένη πραγματικότητα» δεν λάβει ακόμα την προβλεπόμενη αναγνώριση, Πολλοί θεωρούν πως η άνοδός της αρχίζει τώρα.
Η άνοδος των smartphones είναι το «κλειδί»: η φορητότητά τους, σε συνδυασμό με τις υψηλές τους δυνατότητες, θα επιτρέψει εφαρμογές όπως augmented reality διαφημίσεις σε περιοδικά και εφημερίδες: απλά ο χρήστης θα πρέπει να «κοιτάξει» μέσα από την κάμερα του smartphone του. Επίσης, οι πιθανές εφαρμογές σε θέματα λ.χ τεχνικής φύσης είναι εντυπωσιακές: φανταστείτε έναν μηχανικό που «κοιτά» μία μηχανή μέσα από το smartphone του και βλέπει το τρισδιάστατο μοντέλο της, κάνοντας zoom σε όποιο σημείο θέλει και βλέποντας οδηγίες για την επισκευή βλαβών.
«Το smartphone είναι ο καταλύτης: το να κοιτάς ένα αντικείμενο μέσα από το τηλέφωνό σου και να λαμβάνεις όλες τις σχετικές πληροφορίες που χρειάζεσαι μέσω του Ίντερνετ» λέει σχετικά ο Γιαν Σλινκ, της γερμανικής Metaio, που αναπτύσσει βιομηχανικές εφαρμογές και προσανατολίζεται προς την όλο και μεγαλύτερη χρήση της augmented reality.
www.kathimerini.gr